Sunday, September 13, 2009

KeNaNgAn TeRiNdAh...

Posted by Noor Baizura Mohd Mazalan at 6:16 AM
perempuan itu masih duduk termenung melihat langit yg membiru, masih lagi tidak jemu menatap keindahan bumi ciptaan Allah S.W.T. Semakin lama membuai angan2, satu persatu kenangan lama terimbau di ingatan beliau. sehingga satu kenangan terindah kembali terungkap di ingatannya, sebuah kenangan terciptanya ikatan kasih antaranya dan dia.....
masih lagi segar diingatan 'first date' yg sungguh melucukan dan mendebarkn....
kapel sebelum jumpa, satu percaturan yg sgt berisiko... seminggu selepas itu, baru la ada rancangan nk berjumpa...

SMS....

lelaki: awk, saya dtg tempat awk, saya nk jumpa awk.
perempuan: ehmmm, pikir betol2 sebelum nk jumpa ni. saya bukan mcm pompuan lain, saya tk lawa, gemok, pendek, itam. (semua2 yg terlintas di fikiran, supaya gagal rancangan first date tersebut. hahahaha...)
lelaki: hehhehe... tk kisah la, tu yg saya suke tu...
perempuan: (sengal, terluah dlm ati je)... ehmmm, pikir la masak2 dulu... org tkmau pisang berbuah dua kali... ada yg tinggalkn saya beberapa jam lepas dia jumpa saya... (tp tk serik2 gak nk bercinta... mihahahaha...)
lelaki: awk, saya bukan macam tu
perempuan: yela, semua ckp mcm tu sebelum jumpa.

senyap... selepas beberapa hari, kembali ber sms...

lelaki: kita jumpa ye awk. saya dtg ptg ni... awk masak la nasi goreng, teringin mkn nasi goreng awk masak... pastu pakai baju kurung tau...
perempuan: awkkk... saya... nanti la, sy tk bersedia...
lelaki: ok jumpa nanti k, nanti saya call klau dah sampai. bye.

perempuan tersebut berfikir dlm hati, ehmmm, mcm mana ni. mana reti nk masak nasi goreng, ritu masak masin la, berminyak sgt la. nanti nk jumpa plak nk g pekan sana naik ape. adeiii, masalah2...
akhirnya perempuan itu mendapat idea. sambil mengurut2 mak nye,
"mak....akak nk berkelah ngan cekyah ngan nadia la ptg ni mak, tp akak tk tau nk bwk ape, diorg semua dah masing2 bawak air ngan kuih, ngan kerepok2 la, ehmmm, mak masakkan NASI GORENG bleh?" lantas mama bersetuju. hihihihi sayang mak...
perempuan tersebut terus sms kwn2 ngan cekyah n nadia utk rancangan berkelah... cekyah bersetuju dan mengambil perempuan tersebut mengikot masa yg dijanjikan... nadia terus menunggu di Taman kanak2, tempat 'berkelah' yg strategik... hahahha... cekyah yg hairan nape tibe2 nk berkelah ptg tu mengesan bibit2 penipuan di situ... (maklum lah, dah kwn sejak darjah 1)...
cekyah: kmu nk jumpa dia ye.
perempuan: heheheh, teman la kte cekyah.
cekyah: dah agak dah, jgn tk hensem mcm yg lepas2 udoh le (dgn loghat perok yg pekatnya)...
cekyah ni memang selalu jadi mangsa peneman kwn nya itu dating.... hahahhaa...
sementara menunggu kedatangan yg dinanti, perempuan itu menyibukkan diri mengatur2 sambil menahan debaran di dada... akhirnya telefon berbunyi...

lelaki: aslmualaikum, dah nk sampai ni... awk tggu dkt mana?
perempuan: wslm, dkt taman kanak2.
lelaki: kat mana tu...
perempuan: awk kat mana ekh?
lelaki: kat dpn skolah ni
perempuan: ooo, skolah tut tut ekh? awk terus je, nampak trafic light terus lagi, nanti awk akan nampak sendiri taman kanak2 ni. sebelah kanan.
lelaki: ooo, ok2...
seketika kemudian...
lelaki: ehmm, kat mana ni? (sambil mencari2), ooo, yg baju kurung coklat tu ke?
perempuan: ehmm, ha'a... (nada yg sgt berdebar)...

lelaki tersebut juga ditemani kwn2 nya, setelah parking kereta (kwn nye punya n kwn nye yg jadi driver)...
(mereka mendekati kumpulan perempuan tersebut, tetapi dudok di sebalik pokok... setelah beberapa minit, perempuan itu masih lagi diam membisu, dan masing2 diam membisu)... akhirnya, kwn lelaki itu bersuara...

kwn lelaki: balik la cmni, penat dtg jauh2 tp wat dek je...

dengan sokongan moral daripada kwn2 nya, perempuan tersebut bangun dan mendekati lelaki itu... terus berjalan beriringan ke tempat yg lebih sesuai utk berbicara... sampai di sebuah meja, perempuan duduk. lelaki tersebut lantas duduk sebelah perempuan itu, dgn kuasa kilat, perempuan itu bangun, dan ingin duduk di bangku yg bertentangan. lelaki tersebut juga bangun... masing2 berdiri, perempuan ingin dudok bertentangan, manakala lelaki ingin dudok bersebelahan, akhirnya dua2 berjalan mengelilingi meja tersebut... setelah penat berjalan keliling meja, perempuan tersebut mengalah dan mereka dudok bersebelahan...
hihihihi....
seorg kanak2 kecil berumur 2 thn bersama ibunya, tersenyum dan ingin menghampiri lelaki dan perempuan yg berkelakuan pelik itu... bapanya turut tersenyum... (mesti dia ingat kteorg ni baru kawen... hahahaha...)

setelah keadaan tenang,

lelaki: aslmualaikum
perempuan: wslm
senyap, mata bertaup, perempuan tersebut tunduk malu...
perempuan: kete ayah awk ke tu?
lelaki: tk la, kete bapak kwn tu. pinjam jap, nk jumpa awk. tu pasal tk leh lama ni.lelaki: jauh la,perempuan: (sambil memandang tempat lain), jauh ke nk dtg sini tadi... dkt sejam lebih, patah pinggang....

perempuan: huh yeke? (sambil jeling ke pinggang lelaki tersebut)...
lelaki: ape jeling2, tgok jela... hahahha... ok lagi pinggang ni... tk percaya pegang la... hahahha..

perempuan tersebut dgn muka yg merah terus bangun ingin kembali ke tempat kwn2 yg lain... lelaki turut bangun dan mengekori perempuan tersebut... sambil jalan beriringan, tgn lelaki tersebut memegang tangan perempuan itu... ibarat electrik shock, perempuan tersebut terus menarik tgn nya dan mempercepatkn jalan ke arah kwn2 mereka... sampai disitu perempuan tersebut lihat nasi goreng hampir habis... nasib baik ada diletakkn di dlm bekas yg lain utk kekasih hati... lantas diambil dan diberikan kpd lelaki tersebut. melihat lelaki itu mkn sudah ckup kenyang bagi dirinya...

perempuan: yg lain2 ni dah mkn ke?
cekyah: kteorg dah, kwn2 boypren kmu tu tk nk mkn, nengok pon dah kenyang katanya.

perempuan: (melihat ke dlm bekas mkanan, berselerakan nasi dgn sudu, cekyah2, patut kuarkn dulu sudu tu, baru senduk nasi, hanya mampu mengomel dlm hati)...
lelaki: tkmau mkn sekali ke? meh la... nah, org suap...
perempuan: (hanya menggeleng)...
lelaki: sedap la, pandai awk masak...
perempuan: hehehhehe (hanya mampu tersengih, pecah lobang mampus ak... hahahha)

selesai sahaja makan, kekasih hati meminta diri utk pulang... ayah kwn nya nk guna kereta...
melihat kereta tersebut berlalu pergi menimbulkn seribu mcm persoalan dlm hati... adakah ak akan berjumpa dgn nya lagi... adakah dia seperti yg lain?
perempuan tersebut lantas mencapai hanset dan memberi msj kepada lelaki tersebut.

SMS...
perempuan: salam, mcm mana? mesti awk tk ske saya kn, sbb saya ni buruk.. tk lawa...

msj yg diberi tk berbalas... perempuan masih menunggu dgn sabar...
beberapa ketika kemudian...

lelaki: SYG, KN ABG DAH CKP, ABG TK KISAH... TK GUNA MUKA CANTIK KLAU CURANG, TK GUNA BADAN SLIM KLAU TK SETIA... ABG TGOK AYG LAIN, TK MCM AWEK ABG DULU.... DIA YG PEGANG TANGAN ABG DULU, TP AYG TK MCM TU.... AYG BAIK....
perempuan: huh? ayg abg?
lelaki: yela, syg ayg abg...

perempuan: ;)
(syg awk gak... hanya terluah dlm hati)

Terungkai debaran yg melanda jiwa, rupanya memang lelaki tersebut sememangnya tk kisah akan paras rupa...hingga kini begitu, harap akan kekal selamanya begitu... amin...!!!

0 comments on "KeNaNgAn TeRiNdAh..."

Post a Comment

 

DiaRi HaTiKu... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez